Site.nl

Email questions

Outlook accepteer email account niet.

Welcome to the Site.nl Customer Forum!
Kees Geers
10-08-2026 12:38

Outlook accepteer email account niet.

Ik probeer in outlook mijn email account in te voeren maar Outlook wil deze niet accepteren.

Ik heb bij smtp beide poorten geprobeerd maar niets lukt.

In de oude outlook werkte het wel.

Is hier iemand bekend mee en weet een oplossing voor dit probleem ?

Bij voorbaat dank.

Site.nl
10-08-2026 22:16

Hallo,

Heb je dit artikel gelezen? https://site.nl/helpdesk/artikel/e-mail-instellen-bij-sitenl-pop-imap-en-smtp-gegevens-65

Met welke Outlook versie heb je het probleem precies?

En met welke Outlook had je geen problemen?

Alvast bedankt voor deze informatie.

Kees Geers
11-08-2026 05:38

Hallo,

Ik heb alles geprobeerd volgens het artikel.

De oude versie is 2607. Geen problemen.

De nieuwe versie met het probleem is 1.2026.728.100.

Site.nl
11-08-2026 15:46

Om de precieze oorzaak te vinden zou het handig zijn om te weten welke exacte foutmelding Outlook toont bij het toevoegen van het account.

Kan je de foutmelding hier plakken?

Kees Geers
12-08-2026 06:57

Er is iets misgegaan. Probeer het opnieuw. Mogelijk hebt u een app-wachtwoord nodig.

Site.nl
12-08-2026 20:56

Hallo Kees,

Bedankt voor de foutmelding, die helpt. De zin "Mogelijk hebt u een app-wachtwoord nodig" is een standaard Microsoft-melding - bij ons heb je géén app-wachtwoord nodig, je gewone e-mailwachtwoord klopt gewoon. De echte oorzaak zit in de nieuwe Outlook zelf.

De nieuwe Outlook maakt namelijk geen directe verbinding met onze mailserver, maar synchroniseert je account eerst via de Microsoft-cloud. Dat proces loopt bij externe providers (zoals wij) regelmatig vast, terwijl je account in de klassieke Outlook, Thunderbird en op je telefoon prima werkt. Vandaar dat het bij jou wél lukt in Outlook 2607 en niet in de nieuwe versie.

Wat je kunt proberen:

Voeg het account handmatig toe als IMAP. Kies bij het toevoegen expliciet "IMAP" (niet automatisch laten detecteren) en vul onze server- en poortgegevens handmatig in: IMAP poort 993 met SSL, SMTP poort 465 of 587 met SSL/STARTTLS.

Ruim een halve poging eerst op. Verwijder het niet-voltooide account, sluit de nieuwe Outlook helemaal af, start opnieuw en probeer het nog eens.

Werk de nieuwe Outlook bij naar de nieuwste versie — Microsoft heeft in recente builds meerdere problemen met het toevoegen van externe accounts opgelost.

Kees Geers
13-08-2026 15:48

Ik heb outlook verwijderd. In configuratiescherm bij mail het account verwijderd. Outlook gedownload en opnieuw geïnstalleerd maar blijft dezelfde fout aangeven.

Dit is extra informatie.

{"SessionId":"63d9fe15-15ee-5545-8b06-c1bfc0aaac0a","Timestamp":1786635221697,"Error":"INVALIDCREDENTIALS INTERACTIONREQUIRED"}

Misschien dat u hier iets mee kan.

Hartelijk dank voor alle moeite.