De alles-in-één domeinnaam en webhosting oplossing
globe

Kan geen mail verzenden

User Name
04-03-2024 12:07
Kan geen mail verzenden

Hallo....

Ik heb een aantal e-mailadressen aangemaakt onder mijn hostingpakket. Met alle e-mailadressen kan ik mail verzenden en ontvangen. Echter, met één e-mailadres lukt het ontvangen wel, maar het verzenden niet, ondanks dat ik deze op exact dezelfde manier heb geinstalleerd als alle andere.

Het rare is, dat ik met dat bewuste e-mailadres slechts van één bepaalde laptop niet kan verzenden. Ook via de webinterface kan ik met dat e-mailadres gewoon verzenden. Het enige wat ik kan bedenken is dat het aan Windows 11 ligt. Op een andere laptop met Windows 10 kan ik namelijk wel gewoon mail verzenden en ook vanaf de telefoon lukt dat dus gewoon.

Is er iets bekend dat ik iets anders (een poort of zo) moet instellen als ik windows 11 gebruik?

Graag hoor ik even terug want ik kom er niet uit.

Vriendelijke groeten, Pascal Visser

Site.nl
05-03-2024 10:15

Beste Pascal,

Bedankt voor je bericht en wat vervelend dat dit probleem zich voordoet.

Ik vermoed dat je de onjuiste SMTP gegevens gebruikt op die ene laptop waarmee het niet werkt.

Misschien heb je hier iets aan: https://site.nl/helpdesk/artikel/e-mail-instellen-bij-sitenl-pop-imap-en-smtp-gegevens-65

Kijk bij 'Serverinstellingen voor uitgaande e-mail'