Waar hoge kwaliteit en lage prijzen samenkomen
globe
E-mail feedback

E-mail feedback

uitgaande mail geblokkeerd

E-mail feedback
Stefaan_Goddaer
06-02-2025 18:22
uitgaande mail geblokkeerd

De uitgaande mail van mijn gans domein ( alle gebruikers)werd geblokkeerd door jullie spamfilter. Enkel de mails binnen het domein werden afgeleverd. Blijkbaar (volgens de helpdesk) omdat een van de gebruikers >50 mails verstuurde op 24 uur tijd. Mails ontvangen bleef prima werken. De helpdesk heeft het probleem opgelost ( gedeblokkeerd), op zich is dat prima. Die hulp kwam er na contact via de chat , want de email naar support@site.nl gisteren is ook bij jullie niet afgeleverd (!)

Ik vind het echter vreemd dat geen enkele van de gebruikers, ook niet de hoofdgebruiker) een melding krijgt van die blokkering. De verzonden mails komen keurig in het "verzonden" postvak te staan, dus gaat elke gebruiker er van uit dat die mail is afgeleverd ... niet dus. Op die mannier zij er , vemoedelijk gedurende 12 dagen belangrijke mails verstuurd die niet zijn aangekomen.

Site.nl
13-02-2025 09:17

Goedemorgen,

Bedankt voor je post in het klantenforum.

Ik moest even uitzoeken wat het probleem is, vandaar mijn late reactie. Wat er gebeurt is eigenlijk het volgende:

Iedere domeinnaam mag een bepaald aantal e-mails per 24 uur sturen. Als er meer dan dat aantal wordt gestuurd, gaat het spamfilter ervan uit dat een van jouw e-mailadressen gehackt is en dan wordt de uitgaande e-mail geblokkeerd.

Het aantal toegestane e-mails staat op een bepaald aantal en dat kunnen we verhogen indien nodig. Er zijn klanten die wel 10.000 e-mails per 24 uur sturen. Dat is oké, maar dat moet je dan wel bij ons aangeven. Je moet een geldige reden hebben en het moeten allemaal legitieme e-mails zijn met een afmeldlink. Als dit wordt goedgekeurd door ons, stellen we dat in voor je domein.

Maar als je het dus niet hebt aangevraagd en er worden meer e-mails verstuurd dan toegestaan per 24 uur vanaf jouw domeinnaam, dan worden alle uitgaande e-mails geblokkeerd. Helaas is het op dit moment zo dat de klant daar nog geen automatische notificatie van krijgt. We zijn wel bezig dit te bouwen en dat komt er heel snel aan. Excuses daarvoor.