Verificatie codes door traagheid mail onbruikbaar
Goedemiddag,
Dat klinkt vervelend en zou niet mogen gebeuren!
Gebruik je onze webmail om je e-mails op te halen? Zo niet, zou je kunnen testen of de webmail je nieuwe e-mails wel op tijd weergeeft?
Als je een e-mailclient gebruikt, zoals Apple Mail, Gmail, Outlook, etc., houd er dan rekening mee dat sommige clients vereisen dat je handmatig aangeeft dat de e-mails opgehaald moeten worden. Anders worden de e-mails mogelijk pas op vaste intervallen opgehaald.
Bedankt!
Ik maak hieruit op dat je niet gebruik maakt van de webmail. Kun je het eens proberen met onze webmail? Gaat het dan wel snel genoeg voor je?
Ik heb hier niks meer over gehoord, ik vermoed dat je dus wellicht geen hulp meer nodig hebt hiermee?
De reden dat ik je vraag om te checken of het via de webmail wel snel genoeg gaat, is omdat we dan weten of het aan je instellingen van je mail client ligt, of aan onze mailserver.
Het ontvangen van email zou in ieder geval heel snel moeten gaan. Onze spamfilters handelen emails binnen enkele seconden af.
Als je verder nog hulp hierbij nodig hebt dan horen we dat graag.
Goedemiddag,
Bedankt voor je bericht in het klantenforum.
We hebben vandaag het probleem onderzocht en een mogelijke oorzaak gevonden. Het signaal dat de mailserver naar de e-mailclients (inclusief de webmail) stuurt om aan te geven dat er nieuwe e-mails zijn, bereikte zijn limieten. Deze limieten hebben we inmiddels verhoogd.
We hopen dat het probleem hiermee is opgelost. Zouden jullie kunnen testen of het nu beter gaat en ons hiervan op de hoogte brengen?
Goedemorgen,
Ik heb zojuist een testje gedaan, en mail komt komt nu op site email net zo snel binnen, als op mijn andere mailservers. (20 seconden). Het probleem is daarmee opgelost! Bedankt voor de snelle reactie, en aanpassing!
Goedenavond,
Dit probleem doet zich ook al meerdere malen bij mij voor. De mail komt ook zowel bij de webmail als een app laat door. Soms 2a3 minuten. Maar vaker 10/15 minuten. Zeer lastig bij inlog codes.
Groet Marc
Helaas geen antwoord gehad, en het probleem doet zich ook nog steeds voor.
Groet
Goedenavond,
Wat vervelend dat jij nog steeds last hebt van dit probleem. Jij geeft aan dat je verificatiecodes nogal langzaam binnen krijgt. Dat is natuurlijk erg vervelend, want je wilt deze codes snel ontvangen zodat je ze direct kunt gebruiken.
Nu is het de vraag hoe het komt dat die verificatie e-mails te laat binnenkomen. Dit kan verschillende oorzaken hebben:
- Onze mailserver handelt het te traag af
- De mailserver van de verzendende partij is te traag
- Je e-mailclient laat de e-mails niet snel genoeg zien
Als jij een mailtje hierover stuurt naar onze helpdesk, dan kunnen wij uitzoeken wat het probleem is. We willen dan graag weten:
- Om welke e-mails het gaat
- Welke partij deze e-mails verstuurt
- Op welk tijdstip ze zijn verstuurd (wanneer heb jij de verificatiecode aangevraagd)
- Naar welk e-mailadres ze zijn gestuurd
Als je deze informatie naar ons toestuurt, kunnen wij onderzoeken wat er precies misgaat. We zullen dan ook tests uitvoeren met jouw e-mailadres vanaf verschillende locaties om te zien hoe snel de e-mails aankomen.
Een te grote vertraging is natuurlijk onacceptabel. Het moet minder dan een minuut duren voordat een e-mail in je inbox verschijnt. Daar werken we hard aan om dat iedere dag voor elkaar te krijgen. Dat is zeker onze doelstelling.
We wachten je e-mail af en hopen het dan te kunnen oplossen.
Bedankt en voor nu wens ik je een fijne avond!