webmail lite probleem
Ik heb zojuist via softaculous Webmail Lite geïnstalleerd maar na het installeren kan ik daarop niet inloggen (terwijl ik de juiste login gegevens gebruik die ik bij de install heb aangemaakt). Kan dat te maken hebben met het feit dat de email instellingen op site.nl buiten het gebruikelijke Direct Admin om gaat? Dat was namelijk ook de reden waarom ik mijn Xenforo forum hier niet goed functioneerde.
Hallo,
Fijn dat het probleem is opgelost. Ik wil graag ingaan op je vraag waarom je forum niet goed functioneerde.
Alle websites die e-mails versturen, moeten bij ons de e-mails versturen via SMTP. Anders komen deze niet door onze spamfilters heen.
Dit doen we alleen om de veiligheid en de reputatie van onze e-mail IP-adressen te waarborgen.
Hierbij een artikel dat uitlegt hoe je verbinding maakt met SMTP. Voor bijna iedere website is het mogelijk om in te stellen dat de e-mails verzonden worden via SMTP.
https://site.nl/helpdesk/artikel/e-mail-instellen-bij-sitenl-pop-imap-en-smtp-gegevens-65
Dat SMTP nodig is daar was ik al mee bekend. Het Xenforo software is ook in te stellen zodat SMTP gebruikt kan worden, iets wat ik destijds ook heb geprobeerd. Het nadeel daarbij was dat de site zelf dan bevroor en de mail pas behoorlijk laat binnen kwam. Aangezien ik die optie ook gebruik voor de Twee-Stappen Verificatie op mijn forum was die SMTP instelling helaas geen optie.
Nu zit ik nog wel met een ander probleem (wat de reden is dat ik het forum weer bezoek): Ik ben met een paar sites bezig waarbij ik van 1 domeinnaam de mail wil gebruiken om alles binnen te krijgen. Nu heb ik dus van een paar domeinen een email forwarder aangemaakt welke allemaal naar 1 domein verwijzen (domeinen heb ik ook allen hier geregistreerd). Vandaag heb ik ze eens getest maar er komt daar helemaal niets van binnen. Het email adres van het doeldomein (waar dus alles naar toe gaat) werkt gewoon, dus daar kan het niet aan liggen. Heb ik iets verkeerd ingesteld of iets over het hoofd gezien?
Om het verhaal nog vreemder te maken: bij 2 domeinnamen kan ik op dit moment de emails wel later forwarden (zij het met een acceptabele vertraging) en met 3 anderen weer niet. Het gaat dus om 5 email adressen van 5 verschillende domeinen die naar een emailadres van domein 6 worden doorgestuurd. Alle 6 zijn ze hier op site.nl geregistreerd en actief in hetzelfde pakket. Mijn spam map heb ik ook gecontroleerd.
Voor mijzelf heb ik het probleem nu opgelost door op verschillende sites het emailadres van 1 domein te gebruiken door de subject=domeinnaam in de mailto code te zetten. Voor wie deze optie interessant vind: <a href="mailto:info@DoelDomeinnaam.nl?subject=domeinnaam DezeSite.nl">stuur een email</a>
Goedenavond,
Zou jij hiervoor alsjeblieft een ticket willen aanmaken? Je kunt gewoon een e-mail sturen naar de helpdesk met alle informatie.
Dan kunnen we voor jou uitzoeken waarom het niet werkt en het natuurlijk oplossen. Via het forum is dit namelijk wat lastig omdat we niet weten om welke domeinnamen het precies gaat.
Dit is echt een probleem dat je het beste rechtstreeks via de helpdesk per e-mail kunt oplossen.
Alvast bedankt voor je e-mail. We kijken ernaar uit om dit voor je op te lossen.
Voor nu wensen we je een fijne avond.