Waar hoge kwaliteit en lage prijzen samenkomen
globe
Site.nl feedback

Site.nl feedback

Zeer onduidelijke instructies en dashboard bij verhuizing

Site.nl feedback
FrankC
05-08-2025 04:31
Zeer onduidelijke instructies en dashboard bij verhuizing

Ik had al een account waarvan de hoofdsite door jullie is verhuisd. Daarna heb ik nog een aantal domeinnamen vastgelegd en ondergebracht onder hetzelfde account. Dat ging allemaal vrij goed. Maar toen ik dit weekend een site die nog ergens anders draaide wilde verhuizen naar hier bleek dat jullie instructies en dashboard uiterst onduidelijk, zelfs misleidend zijn:

• Ik kreeg een mail dat de verhuizing gelukt was, maar toen ik naar de site surfde kreeg ik de melding dat die onbereikbaar was, daar waar een placeholderpagina had moeten verschijnen. Geen enkele instructie in de mail over dat ik nog iets meer moest doen.

• Op de dashboardpagina kon ik zien dat de domeinnaam nog niet gekoppeld was aan mijn account. Ik klikte het selectievakje naast de betreffende domeinnaam aan, wat een venstertje deed verschijnen met alleen maar de optie om de Nameservers te wijzigen. Maar waar ik de nieuwe kon vinden werd er niet bij vermeld.

• Gezocht naar instructies bij verhuizing kwam ik op https://site.nl/helpdesk/artikel/website-verhuizen-hoe-moet-dat-54, alwaar staat: "Je domeinnaam wordt na de verhuizing automatisch gekoppeld aan je webhostingpakket bij Site.nl." Nou, niet dus.

• De helpdeskchat gaf me op maandag andere instructies, ook voor een bijkomend probleem met het security certificaat, maar daarmee liep ik telkens vast. Achteraf bleek dat dat kwam doordat bepaalde functies op jullie website geblokkeerd worden door adblockers, althans Ublock Origin. En nergens staat de instructie om die op jullie site uit te schakelen.

• Op de dashboardpagina kan men, zo blijkt achteraf, ook de domeinnaam zelf aanklikken (dus niet alleen het selectievakje), maar dat wordt niet duidelijk en is contra-intuïtief door het selectievakje.

• Als men op het dashboard op een domeinnaam klikt verschijnt een venster waarop men allerlei zaken kan wijzigen, maar er wordt niet eerst uitgelegd welke zaken daar en welke op Direct Admin moeten worden gewijzigd.

• De knop Beheer op het dashboard is losgekoppeld van het navigatiemenu waardoor je die knop snel over het hoofd ziet en je ook weer vastloopt.

Ik ben echt geschokt door deze gang van zaken. Ik heb met veel webhosts gewerkt maar zoiets onduidelijks, ondoordachts en zelfs misleidends heb ik nog nooit meegemaakt. Dit moet echt heel snel heel veel beter worden!

Site.nl
08-08-2025 18:54

Hi FrankC,

Bedankt voor je topic in het klantenforum.

Ik kreeg een mail dat de verhuizing gelukt was, maar toen ik naar de site surfde kreeg ik de melding dat die onbereikbaar was, daar waar een placeholderpagina had moeten verschijnen. Geen enkele instructie in de mail over dat ik nog iets meer moest doen.

Als je je domeinnaam verhuist, zonder dat je vooraf iets hebt ingesteld, dan wordt de domeinnaam inderdaad verwezen naar een placeholder pagina.

Je hebt meerdere opties. Voeg de domeinnaam toe aan je winkelwagen. Open je winkelwagen, klik op het configureer-icoontje, en stel de nameservers alvast in.

Of je kan de domeinnaam toevoegen als externe domeinnaam en daarna alles alvast instellen, en daarna pas je domeinnaam verhuizen. https://site.nl/helpdesk/artikel/externe-domeinnamen-toevoegen-aan-je-sitenl-dashboard-71

Dan worden alle instellingen automatisch overgezet (inc DNS records) van de externe domeinnaam naar de domeinnaam die verhuisd is.

Op de dashboardpagina kon ik zien dat de domeinnaam nog niet gekoppeld was aan mijn account. Ik klikte het selectievakje naast de betreffende domeinnaam aan, wat een venstertje deed verschijnen met alleen maar de optie om de Nameservers te wijzigen. Maar waar ik de nieuwe kon vinden werd er niet bij vermeld.

https://site.nl/helpdesk/artikel/hoe-je-jouw-domeinnaam-koppelt-aan-een-sitenl-pakket-76 Zie video onderin

De helpdeskchat gaf me op maandag andere instructies, ook voor een bijkomend probleem met het security certificaat, maar daarmee liep ik telkens vast. Achteraf bleek dat dat kwam doordat bepaalde functies op jullie website geblokkeerd worden door adblockers, althans Ublock Origin. En nergens staat de instructie om die op jullie site uit te schakelen.

Wat jammer om te vernemen dat je problemen had met onze website met de adblocker die je gebruikt. Het is voor ons lastig om alle mogelijke combinaties te testen. We testen de website eigenlijk al in verschillende browsers, maar niet ook nog eens met alle mogelijke plugins/extensies en dergelijke. Dat is eigenlijk ook niet echt te doen. Maar ik geef je feedback door aan onze devs.

Gezocht naar instructies bij verhuizing kwam ik op https://site.nl/helpdesk/artikel/website-verhuizen-hoe-moet-dat-54, alwaar staat: "Je domeinnaam wordt na de verhuizing automatisch gekoppeld aan je webhostingpakket bij Site.nl." Nou, niet dus.

Dit gebeurt alleen als je het pakket en de domeinnaam tegelijk bestelt. Anders gebeurt dit niet. Dus als je al een pakket had, kun je de externe domeinnaam route hierboven het beste volgen. Dus eerst toevoegen als externe domeinnaam, koppelen, DNS instellen (indien nodig), emailadressen aanmaken, en dan pas je domein verhuizen.

De rest van je feedback zal ik doorgeven aan onze devs, dan kunnen zij kijken wat ze gaan implementeren. Dank voor je feedback, dat wordt zeker gewaardeerd.