Waar hoge kwaliteit en lage prijzen samenkomen
globe
Terug naar Helpdesk
Je e-mailidentiteit instellen in Roundcube

Wil je dat je e-mails er professioneler uitzien? Goed nieuws. Je afzenderidentiteit instellen kost maar een minuutje.

Ik laat je zien hoe.

Wat is een afzenderidentiteit?

Zie je afzenderidentiteit als je digitale visitekaartje. Het bevat:

  • Weergavenaam - Wat mensen zien in plaats van alleen je e-mailadres
  • E-mailhandtekening - Je automatische afsluiting onderaan elke e-mail
  • Organisatienaam - Je bedrijfs- of organisatienaam

In plaats van dat je e-mails verschijnen als "gebruiker@voorbeeld.nl", kunnen ze "Jan Jansen van ABC Bedrijf" tonen. Veel beter, toch?

Je afzenderidentiteit instellen

Hier is het simpele 3-stappenproces:

  1. Log in op je webmail - Open je browser en meld je aan bij je Site.nl webmailaccount
  2. Klik op Instellingen - Zoek het instellingenicoontje (meestal een tandwiel) in de zijbalk
  3. Selecteer "Identiteiten" - Je ziet deze optie in het instellingenmenu
img

Eenmaal daar kun je aanpassen hoe je e-mails eruitzien.

Je identiteit aanpassen

Nu het leuke deel. Dit kun je aanpassen:

Weergavenaam

Dit zien mensen als eerste. Maak het tellen! Gebruik je volledige naam. Of je bedrijfsnaam. Zoals "Sarah Jansen" of "Supportteam".

E-mailhandtekening

Dit verschijnt onderaan elke e-mail. Houd het simpel.

Organisatie

Je bedrijfsnaam komt hier. Maakt het makkelijk voor mensen om te zien waar je werkt.

Professionele tips voor een betere e-mailidentiteit

  • Blijf consistent - Gebruik dezelfde weergavenaam voor al je e-mailaccounts
  • Minder is meer - Overlijd je handtekening niet met te veel informatie
  • Test het uit - Stuur jezelf een test-e-mail om te zien hoe het eruitziet
  • Update regelmatig - Houd je contactgegevens actueel

Veelvoorkomende problemen oplossen

Wijzigingen verschijnen niet?

Klik op "Opslaan" onderaan. Makkelijk te vergeten!

Handtekening ziet er raar uit?

Gebruik platte tekst. Fancy opmaak werkt niet altijd.

Kan Identiteiten niet vinden?

Check of je in Instellingen bent, niet in je inbox. Het zou daar in de lijst moeten staan.

Gebruik je andere e-mailprogramma's? Stel ze daar ook in!

Hier is het ding. Als je Outlook, Thunderbird of een ander e-mailprogramma gebruikt, moet je daar je identiteit ook instellen.

Waarom? Je Roundcube-instellingen werken alleen in Roundcube. Elk e-mailprogramma heeft zijn eigen instellingen, of je nu IMAP of POP3 gebruikt.

Het goede nieuws? Het is net zo makkelijk:

In Outlook:

  • Ga naar Bestand > Info > Accountinstellingen > Accountinstellingen
  • Selecteer je e-mailaccount en klik op "Wijzigen"
  • Pas "Uw naam" aan in het gedeelte Gebruikersinformatie
  • Klik Volgende, dan Voltooien

In Thunderbird:

  • Rechtsklik op je accountnaam in het mappenpaneel
  • Selecteer "Instellingen"
  • Wijzig het veld "Uw naam"
  • Of gebruik "Identiteiten beheren" voor meerdere afzendernamen

In Gmail:

  • Klik op het tandwielpictogram > Alle instellingen weergeven
  • Ga naar het tabblad "Accounts en import"
  • Zoek het gedeelte "E-mail verzenden als"
  • Klik op "Gegevens bewerken" naast je e-mail
  • Voer je nieuwe naam in en klik op "Wijzigingen opslaan"

In Apple Mail (Mac):

  • Open Mail en druk op Command + Komma (,)
  • Klik op "Accounts" en selecteer je e-mailaccount
  • Bewerk het veld "Volledige naam"
  • Klik op Gereed

Op iPhone/iPad Mail:

  • Ga naar Instellingen > Mail > Accounts
  • Selecteer je e-mailaccount
  • Tik bovenaan op je e-mailadres
  • Wijzig het veld "Naam"

Onthoud: stel overal dezelfde weergavenaam in. Blijf consistent.

Klaar om jouw domein te zoeken?

Niet het antwoord gevonden dat je zocht?

Vergeet niet dat je altijd kunt chatten met één van onze professionele medewerkers!

Nieuwe artikelen toegevoegd