De alles-in-één domeinnaam en webhosting oplossing

Waarheen?

Jouw bestelling
Producten 0
    tooltip
    Alle prijzen zijn exclusief BTW. De BTW wordt berekend op de betalingspagina.
    Totaal
    € 0,00
    Nu betalen
    Terug naar Nieuws

    Wil je in deze tijd een webwinkel starten, dan is het goed om direct rekening te houden met de toptrends in de wereld van e-commerce. Het is namelijk zo dat veel trends een belangrijke rol spelen in het bereiken van groter succes. Wil je dat jouw webwinkel goed voorbereid is op de toekomst? Dan is het belangrijk om de toptrends voor webwinkels van nu mee te nemen in de organisatie. Natuurlijk geven wij je graag een aantal tips.

    Zeggen dat je duurzaam werkt is één ding. Het laten zien is iets anders.

    1. Verduurzaming van de processen

    Zeggen dat je duurzaam werkt is één ding. Het laten zien is iets anders. Steeds meer mensen gaan actief met duurzaamheid aan de slag en willen dan ook het liefst kopen van een bedrijf dat aantoonbaar duurzaam werkt. Laat mensen dus zien dat je om het milieu geeft en er rekening mee houdt. Dit doe je bijvoorbeeld door zo groen mogelijk te produceren en / of te verzenden, maar ook door gerecyclede of recyclebare producten in je assortiment op te nemen.

    2. Transparanter en sneller verzenden

    Het is belangrijk om duidelijk te zijn over de manier van verzenden. Het gaat dan niet alleen om de levertijden, maar ook om de manier van leveren en welke services hiervoor eventueel worden gebruikt. Wees zo transparant mogelijk als het om het verzenden gaat. Probeer daarbij ook een zo kort mogelijke levertijd te hanteren. Same day delivery is een trend in opkomst. Kun jij pas na 3 werkdagen leveren? Dan is het risico groot dat klanten naar de concurrent stappen voor enkel een snellere levering. Zorg dus voor transparantie en snelheid.

    3. Je webshop inrichten voor internationaal handelen

    Steeds meer webwinkels handelen ook over de grens. Het hoeft dan niet direct te gaan om verkopen aan landen aan de andere kant van de wereld. Verkopen aan België en Duitsland valt natuurlijk ook gewoon onder internationale handel. Nederlandse webwinkels zien gemiddeld genomen een toename aan bestellingen vanuit het buitenland. Het is goed om ervoor te zorgen dat jouw webwinkel hier (alvast) op ingesteld is.

    Organiseer je toeleveringsketen met zo veel mogelijk zekerheden voor jezelf, zodat je deze zekerheden door kunt schuiven naar je klant.

    4. De toeleveringsketen boosten

    Organiseer je toeleveringsketen met zo veel mogelijk zekerheden voor jezelf, zodat je deze zekerheden door kunt schuiven naar je klant. Zeker tijdens de coronapandemie hebben we gezien dat problemen in de toeleveringsketen lang doorwerken. Denk bijvoorbeeld aan het tekort van chips voor laptops. Uiteindelijk leidt dit tot ontevredenheid bij klanten. Probeer dus te zorgen voor een zo strak mogelijk georganiseerde toeleveringsketen.

    Klanttevredenheid is belangrijker dan ooit tevoren.

    5. Optimale aandacht voor de customer experience

    Klanttevredenheid is belangrijker dan ooit tevoren. Mensen zoeken niet alleen naar het beste product, maar ook naar de beste service. Hier komt veel bij kijken. De totale customer experience omvat veel factoren, van haarscherpe productfoto’s en duidelijke productomschrijvingen tot een goed bereikbare klantenservice en een vriendelijke toon. Besteed veel aandacht aan het realiseren van een positieve ervaring voor jouw klant, zodat je zeker stelt dat de klant graag nog eens terug komt voor een volgende aankoop.

    Ontdek de mogelijkheden van Site!

    Via Site.nl start jij makkelijk jouw eigen webwinkel, waarbij je rekening kunt houden met alle factoren die een rol spelen in het bereiken van succes. Het begint natuurlijk allemaal met het registreren van een domeinnaam voor je webwinkel, waarna je de webwinkel kunt bouwen met onze praktische webshop bouwer. Benieuwd? Ga direct aan de slag!

    Dit artikel is onderdeel van de collectie
    #Tips&Tricks

    Ander nieuws van ons