Waar hoge kwaliteit en lage prijzen samenkomen
globe
Terug naar Helpdesk
E-mail activeren: hoe lang duurt het voordat ik kan inloggen?

Het korte antwoord op deze vraag:

Het kan tot 24 uur duren voordat je kunt inloggen op je nieuwe e-mailadressen nadat je onze e-mailservice hebt geactiveerd voor je domeinnaam in je Site.nl dashboard.

Zorg ervoor dat je domeinnaam de standaard Site.nl DNS-instellingen gebruikt en dat je geen DNS-records mist.

Het uitgebreide antwoord op deze vraag:

1. Controleer of je geen DNS-records mist:

- Wanneer je e-mail activeert voor je domein, maakt Site.nl automatisch de benodigde DNS-records aan als je de standaard Site.nl DNS-instellingen gebruikt.

- Als je niet de standaard DNS-instellingen gebruikt, vind je de aan te maken DNS-records in je domeincontrolpaneel.

2. Propagatietijd:

- Wat is propagatie? Dit is de periode waarin DNS-wijzigingen zich over het internet verspreiden en alle servers worden bijgewerkt zodat ze naar je nieuwe e-mailconfiguratie verwijzen.

- Dit proces kan tot 24 uur duren, waardoor verschillende apparaten of netwerken mogelijk nog oude DNS-informatie zien totdat de update is voltooid.

3. Hoe kun je dit controleren:

- We raden aan om je nieuwe e-mailadres te testen door in te loggen op Webmail.

- Webmail is een browsergebaseerde e-mailclient die verbinding maakt met de IMAP- en SMTP-servers van je e-mailaccount, net als een desktop of mobiele e-mailclient. Als het werkt in Webmail, zal het ook werken in je andere e-mailclients.

- Zodra je kunt inloggen via Webmail, kun je je nieuwe e-mailadres veilig toevoegen aan een e-mailclient (zoals Outlook of Apple Mail). Lees dit helpdesk-artikel voor instructies over het gebruik van IMAP, POP en SMTP.

4. Vertragingen bij verzenden en ontvangen:

- Tijdens de 24-uurs propagatieperiode kun je mogelijk wel inloggen, maar nog steeds vertragingen of problemen ervaren bij het verzenden of ontvangen van e-mails. Dit is normaal en zou moeten oplossen zodra de propagatie is voltooid.

Als je na 24 uur nog steeds problemen ondervindt, controleer dan nogmaals of je DNS-records correct zijn en overweeg om contact op te nemen met ons supportteam voor hulp.

Klaar om jouw domein te zoeken?

Niet het antwoord gevonden dat je zocht?

Vergeet niet dat je altijd kunt chatten met één van onze professionele medewerkers!

Nieuwe artikelen toegevoegd