Waar hoge kwaliteit en lage prijzen samenkomen
globe
Terug naar Helpdesk
Kun je niet bij je e-mailadres? Volg deze handleiding

E-mail is een cruciaal communicatiemiddel, en we begrijpen hoe frustrerend het kan zijn als je geen toegang hebt tot je e-mailaccount. Deze handleiding helpt je om veelvoorkomende problemen te identificeren en op te lossen die toegang tot e-mail verhinderen.

1. Verbindingsfouten en IP-blacklisting

Als je een verbindingsfout ziet wanneer je onze webmail-URL bezoekt (https://mail.site.eu), kan je IP-adres op de zwarte lijst staan van onze e-mailserver firewall.

Oorzaak:

Dit gebeurt meestal wanneer onze beveiligingssystemen meerdere mislukte inlogpogingen vanaf jouw IP-adres detecteren.

Oplossing:
  1. Ga naar https://whatismyip.com/ om je IPv4-adres te vinden
  2. Stuur ons je IPv4-adres via e-mail of live chat, samen met het betreffende e-mailadres
  3. We controleren of je IP geblokkeerd is en informeren je over het aantal mislukte inlogpogingen en de datum waarop ze plaatsvonden
Preventie:
  • Controleer al je apparaten en zorg ervoor dat er geen e-mailaccounts zijn ingesteld met onjuiste wachtwoorden
  • Gebruik een wachtwoordbeheerder om veilige, unieke wachtwoorden voor elk account te beheren

2. Verlopen abonnement

Als je wel toegang hebt tot het inlogscherm maar nog steeds niet kunt inloggen, kan je pakket of domeinnaam verlopen zijn.

Oplossing:
  • Log in op je dashboard en controleer de status van je pakket en domeinnaam
  • Verleng indien nodig verlopen diensten

3. Recent geactiveerde e-maildienst

Als je onze e-maildienst net hebt geactiveerd voor je domein, geef het dan tot 24 uur de tijd om de wijzigingen volledig door te voeren.

4. Ontbrekende DNS-records

Een juiste DNS-configuratie is cruciaal voor e-mailfunctionaliteit.

Oplossing:
  1. Ga naar de beheerpagina van je domeinnaam in je Site.nl dashboard
  2. Controleer op meldingen over ontbrekende DNS-records
  3. Als de melding 'ontbrekende DNS-records' aanwezig is, maak dan de vereiste DNS-records aan zoals weergegeven in je dashboard
  4. Wacht na het aanmaken van de DNS-records tot 24 uur tot de wijzigingen volledig zijn doorgevoerd

5. Bestaat het e-mailadres?

Soms proberen onze klanten in te loggen op een e-mailadres dat ze vergeten zijn aan te maken of niet goed hebben opgeslagen. Als het e-mailadres niet eerst is aangemaakt, kun je er niet op inloggen.

Oplossing:
  1. Ga naar de beheerpagina van je domeinnaam in je Site.nl dashboard
  2. Klik op het tabblad "E-mail" op de beheerpagina van je domeinnaam
  3. Scroll naar beneden en zoek het e-mailadres waarop je wilt inloggen
  4. Als het niet bestaat, maak dan het e-mailadres aan en zorg ervoor dat je op het groene opslaan-icoontje drukt

6. Wachtwoordproblemen

Als je zeker weet dat je abonnement niet is verlopen en DNS correct is geconfigureerd, kunnen wachtwoordproblemen de boosdoener zijn.

Oplossing:
  • Zorg ervoor dat je de juiste gebruikersnaam gebruikt (je volledige e-mailadres)
  • Controleer of Caps Lock niet per ongeluk is ingeschakeld
  • Probeer je e-mailwachtwoord opnieuw in te stellen via je Site.nl dashboard:
    1. Ga naar de beheerpagina van je domeinnaam in je Site.nl dashboard
    2. Klik op het tabblad "E-mail" op de beheerpagina van je domeinnaam
    3. Scroll naar beneden en zoek het e-mailadres waarop je wilt inloggen
    4. Voer een nieuw wachtwoord in en druk op het groene opslaan-icoontje om het nieuwe wachtwoord op te slaan

7. E-mailclient configuratie

Als je een e-mailclient gebruikt (bijv. Outlook, Thunderbird), kunnen onjuiste instellingen toegang verhinderen.

Oplossing:

Nog steeds problemen?

Als je deze stappen hebt geprobeerd en nog steeds geen toegang hebt tot je e-mail, neem dan contact op met ons supportteam met de volgende informatie:

  • Je e-mailadres
  • Een gedetailleerde beschrijving van het probleem
  • Eventuele foutmeldingen die je ontvangt
  • Stappen die je al hebt ondernomen om het probleem op te lossen

We zijn er om je te helpen zo snel mogelijk weer toegang te krijgen tot je e-mail.

Klaar om jouw domein te zoeken?

Niet het antwoord gevonden dat je zocht?

Vergeet niet dat je altijd kunt chatten met één van onze professionele medewerkers!

Nieuwe artikelen toegevoegd